News

II/2025 POSIEDZENIE RADY STOWARZYSZENIA
11.03.2025
Szanowni Państwo informujemy, że w dniu 12 marca 2025 r. o godzinie 14:30 w siedzibie Stowarzyszenia LGD MOaB w Zaborze, ul. Lipowa 1, odbędzie się I/2025 POSIEDZENIE RADY STOWARZYSZENIA Lokalnej Grupy Działania Między Odrą a Bobrem w trybie stacjoinarnym w sprawie oceny wniosków złożonych w ramach naborów wniosków nr 1/2025/G i 2/2025/G na realizację projektów grantowych, współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021 – 2027 w ramach: Priorytetu 7 Fundusze Europejskie na rozwój lokalny kierowany przez społeczność Działanie 7.1 Aktywizacja Społeczności Lokalnej w placówkach edukacyjnych
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia nr I/2025 Rady Stowarzyszenia LGD Między Odrą a Bobrem.
2. Stwierdzenie kworum i odpowiednich proporcji sektorów/grup interesów.
3. Przyjęcie porządku spotkania.
4. Przedstawienie listy wniosków o powierzenie grantów złożonych w odpowiedzi na nabór nr 3/2025/G i nr 4/2025/G, na realizację projektów grantowych, współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021 – 2027 w ramach: Priorytetu 7 Fundusze Europejskie na rozwój lokalny kierowany przez społeczność, Działanie 7.2 Lokalne kształcenie dorosłych.
5. Złożenie przez Członków Rady oświadczeń o zapoznaniu się z treścią wszystkich wniosków.
6. Złożenie przez Członków Rady Oświadczenie o znajomości przepisów prawnych (zał. nr 6 do Regulaminu Rady), które służą dokonaniu rzetelnej oceny wniosków.
7. Złożenie przez Członków Rady Deklaracji poufności i bezstronności (zał. nr 4 do Regulaminu Rady).
8. Uzupełnienie Rejestru powiązań i interesów. Przeprowadzenie głosowania w sprawie wykluczenia Członka z oceny danego wniosku.
9. Podział Rady na Zespoły ds. oceny wniosków. Wskazanie przez Przewodniczącego Rady osób, które w danym zespole oceniającym, będą pełniły rolę Sekretarza.
10. Przeprowadzenie oceny wniosków złożonych w odpowiedzi na nabór nr 3/2025/G i 4/2025/G na realizację projektów grantowych, współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021 – 2027 w ramach: Priorytetu 7 Fundusze Europejskie na rozwój lokalny kierowany przez społeczność, Działanie 7.2 Lokalne kształcenie dorosłych:
a) Omówienie wyników weryfikacji formalnej wniosków (według Kryteriów weryfikacji formalnej) przeprowadzonej przez pracowników Biura LGD MOaB oraz podjęcie przez Radę decyzji w sprawie wyników oceny. Wynikiem będzie Lista operacji zweryfikowanych pod względem formalnym pozytywnie/negatywnie.
b) Omówienie wniosków przez Zespoły pod kątem zgodności z LSR, zgodnie z kryteriami wskazanymi w Szczegółowym opis kryteriów wyboru projektów grantowych realizowanych ze środków EFS+, stanowiącym zał. nr 2 do Procedury wyboru i oceny grantobiorców w ramach projektów grantowych wraz z opisem sposobu rozliczania grantów, monitorowania i kontroli . Każdy wniosek oceniany jest wspólnie przez Członków Zespołu (wspólnie zostaje uzupełniona 1 karta oceny wniosku). Podjęcie przez Radę decyzji w sprawie wyników oceny. Przygotowanie Listy operacji zgodnych/ niezgodnych z LSR. Podjęcie uchwały zatwierdzającej Listy.
c) Dokonanie przez Radę oceny wniosków o powierzenie grantów w zakresie spełnienia przez projekty zgodności z Lokalnymi Kryteriami Wyborów (dla przedsięwzięcia: P.4.1 Działanie 7.2 Lokalne kształcenie dorosłych – zał. nr 2 do Procedury wyboru i oceny grantobiorców w ramach projektów grantowych wraz z opisem sposobu rozliczania grantów, monitorowania i kontroli). Po zakończeniu ocen przez poszczególne Zespoły ds. oceny wniosków sporządzana jest: Lista rankingowa projektów o powierzenie grantów oraz uchwała o zatwierdzeniu oceny.
d) Rada LGD podejmuje decyzję o zatwierdzeniu oceny w formie uchwały. Na podstawie tych decyzji przez system IT LGD generowane jest Lista Grantobiorców spełniających/ niespełniających warunki udzielania wsparcia.
11. Ustalenie kwoty wsparcia (grantu).
12. Podjęcie uchwał (dla każdego wniosku oddzielnie) w sprawie wyboru do realizacji projektów lub/i niewybrania projektów do realizacji.
13. Stworzenie Listy projektów objętych grantami wybranych do dofinansowania.
14. Zamknięcie posiedzenia Rady.